top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאלה גרובר

שני לקוחות שונים – מוסר השכל אחד

חברה ששכרה שטח של 1,000 מ"ר ביקשה הצעת מחיר לעיצוב המשרדים שלהם. מולי עמד סמנכ"ל התפעול. שלחתי הצעת מחיר וזה לא התקדם. הוא רוצה לחסוך כסף. הצעתי לטפל רק בחלק מהשטחים למשל: עיצוב של חדרי ישיבות, דלפק הקבלה והמטבחון. האיש לא חזר אלי. עשיתי follow up ממש בעקביות, והם אמרו שהם לא רוצים עוד פגישה, ומעדיפים פגישה טלפונית. בשיחה הוא הודיע שהוא רוצה לחסוך, ושהוא חושב שאם נכנסת לפרויקט מעצבת, ברגע שהקבלן ייראה את כתב הכמויות המפורט, ואת העובדה שמעצבת מעורבת בפרויקט, הוא ייקר את כל העבודה. הוא טען שהקבלנים מקפיצים את המחירים במקרה כזה, ושאני כמעצבת גוזרת על־גבו קופון שמן של עמלות ועל כל אלו הוא משלם. ובכלל, למה הוא צריך שהמעצבת תעשה ניהול פרויקט ופיקוח? שהקבלן ינהל את עצמו (תן לחתול לשמור על השמנת, חשבתי לעצמי...). שוב הסברתי כי כשאני מעורבת הפרויקטים מסתיימים בזמן קצר יותר, ואני יודעת היכן אפשר לחסוך כסף, ואיפה הקבלן מייקר את המחיר ללא סיבה. שבנוכחותי הספקים ובעלי המקצוע המעורבים בפרויקטים יהיו מחויבים יותר, ובלעדי הם יתייחסו אליו כאל לקוח מזדמן מה שישפיע גם על לוחות הזמנים וגם על איכות העבודה, ושכל אלו מהווים חסכון משמעותי. בפרט כשהוא כבר התחיל לשלם את השכירות על השטח, אבל עד שהוא יסיים את העיצוב וייכנס עוד ייקח הרבה זמן, ששווה ה-מ-ו-ן כסף. אבל הוא בשלו. טוב. סיכמתי את השיחה בכך שאני עומדת לשירותו אם ירצה בכך. ונפרדנו.


במקביל, בפרויקט אחר של עיצוב משרדים שאני עובדת עליו, הכנתי בין היתר גם מפרט לגופי תאורה. ביקשתי מהספק הנבחר לראות את ההזמנה לפני שהיא יוצאת לעבודה. הוא שלח את ההזמנה ואני מצאתי בה טעויות. הוא התנצל ואמר שהמשמעות של הטעויות שמצאתי היא העלאת המחיר. הקבלן של הלקוח, ניגש ללקוח, אמר שהספק הזה לא הוגן כי הוא הקפיץ מחיר, והבטיח ללקוח את אותם גופי התאורה בחצי המחיר. לא יכולתי למנוע את זה, רק ביקשתי לאשר את גופי התאורה אחרי שיגיעו ולפני שיתקינו אותם. כאשר הגעתי חשכו עיני. גופי התאורה הזולים הגיעו בצבע הלא נכון, בעוצמה הלא נכונה, ובגודל שונה. כלומר, מבחינה עיצובית זה שונה לגמרי מהמתוכנן, וממה שאושר על ידי הלקוח. מה המשמעות? גופי תאורה בעוצמה חזקה יותר, בגודל גדול יותר, ואחרי צביעה, באמת עולים פי שניים. אם לא הייתי אחראית, ערנית וזהירה, היינו מקבלים תוצר מוגמר שאינו עומד בציפיות.

מה הקשר בין שני האירועים? לכולם יש אינטרס לחסוך בעלויות. לקבלן. ללקוח. לספקים. במקרה הטוב זה ייפגע 'רק' בנראות, בעיצוב. במקרה הפחות טוב זה ייפגע ממשית באיכות.

חלק מהמחיר על עבודה של מעצבת, זה זוג עיניים מקצועיות ששומרות על האינטרסים של הלקוח, ועל הכסף של הלקוח, כדי שבמחיר שהוא משלם הוא יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, באיכות שמגיעה לו, ובלוחות הזמנים המצופים.

איך אמא שלי תמיד אומרת? הזול הופך יקר.



70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page