top of page
חיפוש
  • Ella Gruber

כיצד תרבות ארגונית באה לידי ביטוי בעיצוב המשרד?

עודכן: 20 בדצמ׳ 2018



העובדים של הדור הנוכחי מצפים להרגיש משמעותיים וחלק מקולקטיב. תרבות ארגונית חיובית מייצרת נאמנות וערך אצל העובדים, מחברת אותם למטרות הארגון, מעוררת אותם לשתף פעולה, לחדש ולעבוד קשה וחכם יותר.

במשפט אחד - מהי תרבות ארגונית חיובית? תרבות ארגונית המבוססת על: ערכים, הנחות יסוד, אמונות, ומוסכמות חברתיות, אותם חולקים חברי הארגון.


סקר שנערך בארה"ב הראה ש-70% מהעובדים הנשאלים ייחסו לתרבות הארגונית האידיאלית מבחינתם מאפיינים שונים של "אווירה"


30% מחפשים יושר / כנות / שקיפות

22% מחפשים אווירה רגועה / נינוחה

20% מחפשים אווירה מוכוונת משפחה / משפחתיות

17% מחפשים אווירה ידידותית / חברית

11% מחפשים כיף!


מעבר לכך שהסקר מציג פערים מסוימים בהגדרת תרבות ארגונית בעיני העובדים/מועמדים לבין הארגון, ניתן להסיק שאחת הדרכים להשפיע על רמת האושר והמורל של העובד היא יצירת סביבת עבודה נעימה.

הבסיס היציב של התרבות הארגונית אמור להתמקד בנכס החשוב ביותר של החברה שהוא עובדיה, והערכים שהחברה מצליחה להטמיע בקרבם.

עיצוב חלל העבודה לא עוסק רק ביצירת מרחב יפה ומזמין, אלא אמור לשמור על ערכי הליבה המאפיינים את העסק, לספק את הסיפור של המותג ולחזק אותו.

למשל חברה שממתגת את עצמה כעסק עם אווירה משפחתית, כזו שמעניקה לכל לקוח תשומת לב מלאה, הקשבה, ותחושה כללית שהוא "חלק מהמשפחה" - תרצה שכשהוא מגיע אליהם למשרד לפגישה, הוא מיד יחוש בתחושה הביתית הזו. כך היא תיצור הלימה בין החוץ לפנים, עקביות בחוויה של הלקוח את המותג, תגרום לו להרגיש טוב ושייך.

סביבת עבודה כזו תראה פחות רשמית, ויותר נינוחה ומזמינה. תאפשר חופש מחשבה ותנועה. יתוכננו בה אזורי עבודה אלטרנטיביים המאפשרים מפגשים בלתי פורמליים, או לחילופין עבודה בשקט ובריכוז.

הצבעים שיבחרו יהיו נעימים, החומרים טבעיים, תשולב בה צמחייה ותאורה רכה. ישולבו בחלל אלמנטים ופרטים דקורטיביים שיחזקו דרכו את המותג, יספרו את הסיפור שלו ו"ידברו" את הערכים שלו. דוגמא נוספת, הפעם מהצד של העובד, היא דווקא בשלב התכנון וגיבוש הקונספט העיצובי. באמצעות שיתוף העובד בתהליך העיצוב, ניתן להעניק לו שליטה מסוימת על החוויה הפיזית במשרד.

דרך התבוננות, הקשבה, ושאילת שאלות, ניתן ללמוד על הדברים הנחוצים לו על מנת להיות יותר יעיל, מרוצה ודרך כך גם פרודוקטיבי יותר. לעובדים יכולה להיות תובנה נהדרת לגבי סידור הישיבה, לגבי האפיון של המטבח, לגבי הטמפרטורה באזור מסוים במשרד, או רעיון מצוין לגבי רהיט מודולארי... באמת שהשמים הם הגבול. כמה שיותר נק' מבט, יותר טוב.

לכל ארגון תרבות שונה, וצרכים שונים אך המשותף לכולן היא החשיבות בשמירה על ערכי הליבה, חיזוק המותג, וחיבור העובדים ברמה הרגשית. עיצוב לבדו לא יספיק על מנת לבנות תרבות ארגונית חיובית, אך הוא בהחלט כלי חשוב ויעיל לשיקוף התרבות הארגונית בחיי היום-יום, ליצירת תנאים אופטימליים לעבודה פרודוקטיבית ולרווחתם ואושרם של העובדים.



65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page